Ultima editie tiparita in format pdf

Cartea de Istorie: PLOIEŞTI – MAGNA-CARTA


 Uriaşul proiect editorial MAREA CARTE A PLOIEŞTILOR, iniţiat şi monitorizat de dl ing. Constantin Trestioreanu, preşedintele Societăţii Culturale PLOIEŞTI-MILENIUL III şi onorabila d-sale Societate, a revenit în actualitate prin apariţia, sub aceleaşi fericite auspicii, prin volumul II, ECONOMIA, sub redacţia domnilor prof. dr. Gheorghe Marinică şi ing. Constantin Trestioreanu, în cursul anului 2016. Volumul I, apărut prin 2012, lansat – cu sesiune de referate şi coumincări – în aula Bibliotecii Academiei Române, în februarie 2014, cu participarea multora dintre redactorii acestei imense lucrări, urmîtoarea,   în vara 2014, în sala Europa a Consiliului Judeţean Prahova, tratează „istoria, populaţia, urbanismul, administraţia, serviciile publice şi domenii adiacente care conturează fizionomia unei aşezări de talia Ploieştilor”. „Volumul al II-lea descrie „întreaga viaţă economică a Ploieştilor, în context naţional şi mondial”. (Din „Cuvânt înainte”, de acad. Mircea Petrescu). 

Pe parcursul a pesre 900 de pagini, Secretariatul redacţional – Gheorghe Marinică, Marian Chirulescu, Dorin Stănescu şi Polin Zorilă – a asamblat studiile semnate astfel: Partea I – Agricultura, de Gheorghe Marinică; Partea a II-a, Comerţul, de Laura-Cristina Geală; Partea a III-a, Meşteşugurile şi Industriile, de Constantin Vrânceanu; Partea a IV-a, Construcţiile, de Constantin Ilie; Partea a V-a, Transporturile şi Telecomunicaţiile, de Dorin Stănescu; 

..Citeste mai departe..

Constantin Bugeanu, compozitor, dirijor şi profesor universitar (18 mai 1916 Ploiesti – 23 iulie 1998 Bucuresti) – 100 de ani de la naştere

Constantin Bugeanu face parte din galeria profesorilor remarcabili pe care Universitatea Naţionala de Muzică din Bucureşti i-a avut în deceniile 7-8 din secolul trecut. S-a născut în mai 1916, la Ploieşti şi a urmat studiile muzicale la Conservatorul Municipal din Timişoara şi Bucureşti, în perioada 1927-1940. În paralel a studiat filozofia la facultatea de profil din Bucureşti. În timpul războiului, între anii 1940-1942 s-a specializat în dirijatul de orchestră cu Klemens Krauss, renumit dirijor si pedagog, la Salzburg, în Austria.

..Citeste mai departe..

CARP-ul ploieştean l-a evocat pe CAROL NICOLAE DEBIE

Într-o zi de martie 2016, joi – 24, un grup de venerabili pensionari membrii ai Casei de Ajutor Reciproc din urbea lui Moş Ploaie, au aranjat o întâlnire cu circa o sută de semeni ai lor, în sala publică a sediului acestui „minister” municipal, pentru a evoca personalitatea şi opera Dr. Ing. Carol Nicolae DEBIE – figură proeminentă a Ştiinţei şi  Culturii prahovene şi româneşti.

Iniţiatorii

Proiectul rememorării celor mai de seamă personalităţi ale judeţului Prahova, cu prioritate ale Ploieştiului, aparţine mâinii de oameni deosebiţi precum Nelu Stan, Octavian Onea, Gheorghe Marinică, Ion Şerbănescu, Ştefan Pascu, Constantin Ilie, Ion Ioniţă şi sigur şi altora la fel de respectuoşi cu asemenea Valori. El – proiectul – a demarat joi – 19 noiembrie 2015, cu efigia profesorului şi arhitectului Toma T Socolescu, în acelaşi onorant spaţiu public

..Citeste mai departe..

Remember Antonio Gaudi – 90 de ani de la moartea sa (25 iunie 1852 – 10 iunie 1926)

Antonio Gaudi, născut în 25 iunie 1852, la Riudoms, în Catalonia, era fiul unui lucrător în aramă. În copilărie a avut o sănătate precară.

Între 1873-1877 este student la Arhitectură, în Barcelona, şi obţine diploma în 1878.

A murit în 1926, în urma unui accident de tramvai şi a fost înmormântat în Săgrada Familia.

Antonio Gaudi a fost un adept al stilului Art Nouveau şi a devenit faimos pentru stilul său unic şi pentru designul său individualizat.

În prima sa lucrare, Casa Vicens, se văd influenţe de natură maură şi gotică.

Apoi, arta lui Gaudi începe să fie dominată de formele naturale, fapt care s-a reflectat în utilizarea pietrelor de construcţie cu forme curbate, a sculpturilor din fier şi a ţiglelor colorate, aranjate în stil mozaicat.

..Citeste mai departe..

La Curtea regelui Pegas, din nou MARATONUL POEZIEI

„Mai lăsaţi-mă-n pace cu poiezia voastră!”, m-a întâmpinat dl X, pe când asculta nişte manele, prieten la cataramă cu dl Y şi dl Z, toţi trei vechi cunoştinţe, în scurta vorbire telefonică ce m-a pus naiba s-o port cu primul, într-o seară în care tocmai începea să înflorească liliacul. Mă simţisem din nou răscolit de mireasma cu adieri mov, motiv să îl asigur pe „mister” X că chiar n-o să-i dau pacea vroită, în clipa aceea, de reverie macedonskiană...

            Locul faptei

            Iniţiat acum vreo 5 ani, de scriitorul Florin Dochia, „Maratonul Poeziei” s-a ţinut prima oară sub arcadele Casei natale a lui Nichita Stănescu, „convocaţi” de domnia-sa într-o ambianţă memorabilă, unde s-au întâlnit poeţi şi poetese din Braşov, din Bucureşti, din Ploieşti, din Câmpina, din Sinaia şi din Comarnic, şi la care luară parte şi câteva personalităţi din lumea Istoriei, a Artelor plastice şi ale Muzicii. Ediţia 2016 a Maratonului Poeziei a adăpostit-o, sâmbătă 19 martie, din nou Casa de Cultură „Geo Bogza” – prestigioasă şi primitoare „Curte a regelui Pegas” în Câmpina.  

..Citeste mai departe..

Cronica de Artă plastică: FERESTRELE LUI PLATON

 Poate că mai elocventă ar fi aşezarea substantivului Ferestre între ghilimele, dar prefer să mă las în voia – transcedentală – a oarecum veridicei scene în care, din Eternitatea lui, pictorul Dan Platon (1931-2006) zăreşte lumea noastră, aceea pe care a lăsat-o în urma domniei sale, după moarte şi pesemne că, primit printre cei drepţi, aşterne, cu aceeaşi secretă frenezie, culorile pe spaţii circulare, dreptunghice, frânte, rombice, intreţesându-le – şi acolo – sub forţa  magică a fanteziilor lui plastice. De bună-seamă că Maestrul ne-a văzut prin „ferestrele” lăsate drept tezaur naţional şi moştenire pământeană,  opere pe care, în momentele de exuberantă inspiraţie le-a pictat în maniere şi forme artistice profund platoniene, relevând publicului taine ale Creaţiei picturale, relevându-ne, astfel, nouă – acelor vreo 30 de invitaţi ai sculptorului Alfred Dumitriu, iniţiatorul evenimentului, în mansarda Casei muzeale a marelui Nicolae Griogrescu, în după-amiaza zilei de joi 7 aprilie 2016 – miraculoasă întâlnire cu autorul infailibilelor FERESTRE!  

..Citeste mai departe..

Cronica de Artă plastică: SALONUL DE PRIMĂVARĂ

Ceremonia vernisării Salonului de Primăvară 2016, prezidată de maestrul Marcel Bejgu şi de vicprimarul Ploieştiului, Cristian Ganea, joi / 4 mai orele 17, în salonul Galeriei de Artă a odinoară „Oraşului Aurului Negru”, în faţa unui public elevat şi numeros, mi-a amintit de o veche definiţie a Frumosului rostită, pe vremuri, într-una din emisiunile radiodifuzate ale savantului nostru de la Vălenii de Munte, marele istoric Nicolae Iorga, inclusă în volumul „Sfaturi pe întunerec” vol. II, 1940, pp. 86-94, în legătură cu eternul ideal omenesc „Frumosul”. L-am rememorat pentru excelenţa conţinută şi exprimată de veacuri, de pictori, muzicieni şi poeţi, în cazul curent, de artiştii prahoveni invitaţi să expună cu această ocazie.  În superba atmosferă a acestui Salon de Primăvară, cu atât mai profundă prin clipa în care distinsa Doamnă artistă plastică şi profesoară a Colegiului de Artă „Carmen Sylva”, Camelia Profirescu a primit „Premiul şi Diploma Salonului de Primăvară 2016” pentru minunata domniei sale lucrare intitulată „Trepte”.

..Citeste mai departe..

Premieră muzicală absolută în Prahova: YEHUDI MENUHIN – 100

Nestăvilitul om de acţiune şi de permanentizare a valorilor Culturii Naţionale, care este prof. Alexandru Bădulescu, doctor în Muzicologie, directorul Casei memoriale „Paul Constantinescu”, a oficiat vineri, 22 aprilie 2016, începând cu orele 12 ½ comemorarea Centenarului naşterii marelui violonist Yehudi Menuhin.

            Programul

            În linii generale, desfăşurarea evenimentului s-a petrecut pe trei momente. Primul – discursul dr. Alexandru Bădulescu inspirat de însăşi subiectul abordat: „Yehudi Menuhin – legendarul violonist al secolului XX”.

..Citeste mai departe..

70 de poeţi pentru PARODISTUL SAŞA

Sâmbătă 16 aprilie 2016, salonul Bibliotecii ISTRATI de pe bulevardul Culturii din Câmpina a fost, pentru aproape două ore, amfiteatrul râsului în hohote, urmare lansării volumului de POEZIE INDIRECTĂ semnat de poetul, epigramistul şi parodistul Ştefan Alexandru Saşa – prolific propagator al scrierilor „practicii râsului” – cum l-a caracterizat veţi cedea cine şi de ce.

            Nedumerire

            „Poţi preface, Serghie, o suită de scrieri în rime şi ritmuri clocotitoare în umorul lor, într-un banal reportaj ?”, m-am întrebat îndată ce, după ultima vorbă a poetului Saşa, a căzut ca o cortină pe finalul reuniunii amintite mai sus. „Cu altă ocazie, o cronicuţă literară s-ar  cuveni, cunoscându-i acestui aed câmpinean excelenţa poetică.

..Citeste mai departe..

Începe cea de-a XXI-a ediţie a Festivalului Național al Teatrelor de Revistă pentru copii „Toată lumea râde, cântă și dansează”

Pe data de 23 aprilie, adică peste numai trei zile, la Buşteni, debutează cea de-a XXI-a ediţie a Festivalului Național al Teatrelor de Revistă pentru copii „Toată lumea râde, cântă și dansează”. Concursul este organizat de Palatul Copiilor Ploieşti, sub egida Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice şi al Inspectoratului Școlar Județean Prahova.

..Citeste mai departe..

Marele Premiu „Nichita Stănescu” 2016 a fost decernat poetei Carolina Ilica

Joi, 31 martie 2016, în ultima zi a Festivalului Internaţional de Poezie „Nichita Stănescu” – ediţia a XXVIII – a, la Muzeul Memorial „Nichita Stănescu” a avut loc festivitatea de decernare a premiilor festivalului. La ediţia aceasta, Consiliul Judeţean a decernat Marele Premiu „Nichita Stănescu” poetei Carolina Ilica şi Premiul pentru promovarea operei lui Nichita Stănescu traducătorului sârb Dejan Mastilovic. Premiile au fost înmânate de vicepreşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Bogdan Andrei Toader.

Premiul pentru Opera Omnia acordat de către Primăria Municipiului Ploieşti i-a revenit poetului şi prozatorului ardelean Aurel Rău. 

..Citeste mai departe..

    1 2 3 4 5 6