Ultima editie tiparita in format pdf

Pentru marcarea Centenarului Unirii, 100 de stejari au fost plantaţi de elevi în Parcul Municipal Vest în cadrul unui proiect aparţinând Colegiului Economic „Virgil Madgearu”


În data de 1 decembrie 1918 Transilvania a decis Unirea, pe vecie, cu Patria Mamă! Decizia Unirii a venit de la poporul strâns la Alba Iulia în număr mare, peste 100.000, și de la reprezentanții lui, cei 1.228 de delegați care au votat Unirea Transilvaniei cu România în cadrul Marii Adunări Naționale. Se finaliza, astfel, un proiect de țară: constituirea României Mari, sub conducerea regelui Ferdinad I și a soției sale, regina Maria!

Pentru a marca 100 de la Marea Unire, Colegiului Economic „Virgil Madgearu” din Ploiești a conceput şi apoi a pus în aplicare un proiect intitulat “Rădăcini româneşti”, coordonat de prof. Simona Lupu – director al C.E. “Virgil Madgearu” şi realizat în parteneriat cu Consiliul Judeţean Prahova, Inspectoratul Școlar Județean Prahova, Primăria Municipiul Ploiești, Direcția Silvică Prahova, Asociația Centrul Cultural şi Antreprenorial - Acum, Asociația „Cultul Eroilor” Prahova, Baroul Prahova
..Citeste mai departe..

Agitaţie fără rost!

Examenele rămân neschimbate, formatul variantelor de subiecte pentru Evaluarea Naţională şi Bacalaureat rămânând aceleaşi şi pentru anul şcolar în curs. „În timpul jocului, nu se schimbă regulile”, avea să declare Rovana Plumb

Elevii din clasele a VIII-a și a XII-a vor susține examenele de finalizare a ciclurilor de învățământ gimnazial (Evaluare Națională) și liceal (Bacalaureat) după același format de subiecte ca în anul școlar anterior, a anunţat ministrul interimar al Educației Naționale, Rovana Plumb, după consultările pe care le-a avut, la sediul MEN, cu reprezentanții profesorilor, sindicatelor, părinților şi elevilor
..Citeste mai departe..

În anul şcolar precedent, 1.525 de elevi au beneficiat de consiliere individuală din partea CJAP Prahova

În anul şcolar 2017-2018, un număr de 1.525 elevi au beneficiat de consiliere individuală și 13.944 de elevi de consiliere de grup de la consilierii şcolari din cadrul Centrului Judeţean de Asistenţă Pedagogică Prahova (CJAP). Şedinţele de consiliere s-au susţinut pe temele: Autocunoaștere/dezvoltare personală, Managementul învățării, Comunicare și abilități sociale, Calitatea stilului de viață, Prevenire absenteism și abandon școlar, Prevenire și diminuare factori care pot determina comportamente de risc: prevenire comportamente agresive/violență în mediul școala, prevenire consum de substanțe nocive, prevenire trafic persoane, prevenire discriminare, management comportamente de risc, se precizează în Raportul de bilanţ al învăţământului prahovean valabil pentru anul şcolar 2017-2018
..Citeste mai departe..

Elevii prahoveni şi-au ales noii reprezentanţi în Consiliul Judeţean

În cea de-a doua zi a lunii noiembrie, la sediul instituţiilor Casei Corpului Didactic Prahova şi Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova au avut loc alegeri pentru Biroul Executiv al Consiliului Judeţean al Elevilor Prahova (CJEP). Astfel, în urma voturilor, în funcţia de preşedinte al CJEP a fost aleasă eleva Sonia Maer, iar pentru cele două funcţii de vicepreşedinţi au fost votaţi elevii Valentina Alexandru şi Andrei Busuioc. De asemenea, din echipa de cconducere mai fac parte: Ştefania Panaete – avocatul elevului; Roberto Alexandru – director al departamentului Sportiv; Adela Tudose – director al departamentului de Cultură, Educație și programe şcolare.
..Citeste mai departe..

63,72 milioane euro urmează să fie alocate pentru creșterea calității învăţământului profesional şi tehnic românesc, prin Programul Operațional Capital Uman

Rovana Plumb, ministrul Fondurilor Europene și ministru interimar al Educației Naționale, a participat joi, 1 noiembrie, la „EduPro Summit 1 - Educate for future”, conferință organizată de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană și Ambasada Republicii Federale Germania la București, în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale. La eveniment au fost prezenți și Excelența Sa Cord Meier-Klodt, ambasadorul Republicii Federale Germania în România, şi Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director AHK România. Evenimentul a avut ca scop promovarea învățământului profesional dual pe model german, ca alternativă la învățământul clasic, se precizează pe site-ul www.edu.ro
..Citeste mai departe..

2.000 copii din Prahova vor primi Prima Carte pentru acasă

Vineri, 26 octombrie a.c., la Ploieşti a fost lansat, programului pilot de lectură în grădinițe „Fiecare copil merită o poveste”, el desfăşurându-se la nivel judeţean şi aparţinând Asociaţiei OvidiuRo, care, iată, continuă parteneriatul cu Inspectoratul Școlar Județean Prahova pentru creșterea calității educației preșcolare în mediile defavorizate. Programul a debutat cu un training pentru profesori din învățământul preșcolar - metodiști și responsabili de cercuri pedagogice care, pe bază de voluntariat, vor deveni ei înșiși formatori în tehnici de predare centrate pe dezvoltarea limbajului – pentru toți cei peste 900 de profesori de învățământ preșcolar din județ. De asemenea, în cadrul programului, 2.000 copii din mediul rural din județul Prahova vor primi Prima Carte pentru acasă, iar în grădinițele defavorizate vor fi amenajate centre de bibliotecă. „După mulți ani de intervenții la firul ierbii, cea mai importantă concluzie este că avem nevoie să punem bazele unei infrastructuri sustenabile pentru educație preșcolară de calitate pentru toți copiii, în special în mediul rural. Practic, profesorii participanți astăzi la trainingul din Ploiești vor duce resursele și vor disemina metodele de dezvoltare a limbajului către profesorii de învățământ preșcolar din tot județul.
..Citeste mai departe..

Noi măsuri pentru debirocratizarea sistemului de învățământ și încadrarea personalului didactic în regim de plata cu ora

Ministrul interimar al Educației, Rovana Plumb, a semnat un ordin care aduce îmbunătățiri în privința încadrării personalului în regim de plata cu ora. Astfel, învățătorii/institutorii/profesorii pentru învățământul primar de la clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale vor putea fi salarizaţi în regim de plata cu ora pentru cursurile care depăşesc numărul de ore prevăzute în planurile de învăţământ de la clasele cu predare în limba română. În plus, a fost eliminată obligația ca învățătorii/institutorii/profesorii pentru învățământul primar de la clasele cu predare în limbile minorităţilor naţionale să desfășoare activităţi didactice la clasă în acelaşi timp (în pereche) cu profesorii de specialitate care predau la clasele respective educaţia fizică, limbile moderne şi religia
..Citeste mai departe..

114 milioane de euro fonduri europene pentru educație, prin „Bani de liceu” și „Bursa profesională”

A fost majorată suma pe care o primesc elevii în cadrul programului „Bani de liceu”, de la 180 de lei/lună la 250 de lei/lună

Ministerul Educației Naționale a semnat, recent, două contracte de finanțare din fonduri europene, în valoare totală de 114 milioane euro. Contractul aferent programului „Bani de liceu”, cu o valoare de 31 milioane euro, va permite susținerea și continuarea acestui program și va acoperi cheltuielile realizate/estimate de statul român pentru perioada anilor școlari 2015-2019 pentru acest tip de sprijin, se precizează pe site-ul oficial al Ministerului Educaţiei Naţionale.
..Citeste mai departe..

Ministrului interimar al Educaţiei i se cere să debirocratizeze sistemul de învățământ!

În cadrul unei întâlniri pe care au avut-o pe 18 octombrie a.c., cu ministrul interimar al Educației, Rovana Plumb, învățătorii și profesorii i-au semnalat, printre altele, ministrului necesitatea urgentă a debirocratizării sistemului de învățământ, reluarea dialogului cu toți factorii implicați privind programa și manualele școlare, precum și regândirea modului în care se realizează inspecțiile la clasă. Participanții au cerut, totodată, clarificarea statutului juridic şi a aspectelor legate de finanțarea centrelor de resurse și asistență educaţională. Întâlnirea respectivă a fost convacată chiar de Rovana Plumb, scopul demersului fiind inventarierea principalelor dificultăți pe care le întâmpină cadrele didactice și remedierea cât mai urgentă a acestora, astfel încât să se asigure crearea unor premise solide pentru creșterea calității învățământului preuniversitar din România.
..Citeste mai departe..

Situația la învățătură şi starea disciplinară a elevilor prahoveni în anul şcolar 2017-2018

În raportul cuprinzând starea învăţământului prahovean, pentru anul şcolar 2017-2018, întocmit de Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova, se întâlneşte şi un capitol referitor la Situația la învățătură şi starea disciplinară a elevilor prahoveni în anul şcolar precedent. Dacă în ce priveşte procentul de promovabilitate, situaţiile, pe forme de învăţământ, sunt cât de cât apropiate, în schimb, la numărul repetenţilor putem vedea că cei mai mulţi elevi repetenţi i-a avut învăţământul gimnazial, anume 1.217 elevi de clasele V-VIII care nu au putut să treacă mai departe.
..Citeste mai departe..

Cum a stat învăţământul prahovean cu Resursa umană în anul şcolar precedent

Activitatea desfăşurată de compartimentul resurse umane în anul școlar 2017-2018 a avut ca obiectiv principal încadrarea unităţilor de învăţământ cu personal didactic calificat, în condiţiile permise de metodologia în vigoare. În anul școlar 2017-2018, numărul total de posturi, pe toate formele de finanţare, a fost de 9.519,5 (7.196,25 norme didactice, 726,25 posturi didactice auxiliare, 1.582,75 posturi nedidactice). Raportul existent între personaul didactic, didactic-auxiliar şi nedidactic este urmatorul: 7.196,25 norme didactice (723 personal didactic auxiliar = 9,95 cadre didactice la un cadru didactic auxiliar, față de 7,29 cât era în anul precedent); 7.196,25 norme didactice (1.600,25 posturi nedidactice = 4.49 cadre didactice la un post nedidactic, față de 5,48 cât era în anul precedent)
..Citeste mai departe..

1 2 3 4