Ultima editie tiparita in format pdf

Proiectul „România educată” ar trebui intitulat „România stresată”!

Publicat pe 2022-08-26 12:34:56Mihail Marinescu

Conform noilor modificări în Legea Învăţământului, Colegiile vor avea dreptul de a-şi organiza concurs propriu de Admitere pentru absolvenţii de gimnaziu,  după ce aceştia vor susţine şi Evaluarea Naţională! Sindicatele sunt de acord cu asta! Ups!

Pentru ce încă un examen pe capul elevilor? Pentru ce atâta stres pe capul copiilor şi al părinţilor? Cumva pentru a exista motive de a se da bani pe meditaţii?


Trăim vremuri mai mult decât interesante, în care deseori constatăm că se iau decizii halucinante în ce priveşte soarta omului în mai multe ramauri de activitate.
Învăţământul este unul domeniile în care se petrec multe ciudăţenii, mai ales de vreo doi ani încoace. Este inadmisibil să schimbi o lege a Învăţământului doar aşa, că are cineva ambiţia de a pune în practică Proiectul „România educată”, fără a exista vreo logică în luarea deciziilor.
Vinerea trecută, pe 19 august, a avut loc în întâlnire între Sorin Cîmpeanu şi două sindicate din învăţământ, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”. 
Domne, ce să vezi, în comunicatul publicat de Ministerul Educaţiei se spune că a fost „un dialog foarte constructiv şi responsabil...” şi că s-au agreat propunerile „de îmbunătățire” a textului proiectului Legii învățământului preuniversitar - „România Educată”! Lipsesc aplauzele, că în rest pare că există mult consens între sindicate şi minister! Dar, de ce ne-ar mira, că doar avem exemplul din perioada „pandemiei” când sindicatele au fost de acord, pe vremea ministrului Anisie, cu şcoala online şi s-a tăcut din gură când a fost vorba a se încălca dreptul omului asupra propriului corp, elevii fiind obligaţi să stea cu masca pe figură şi să fie testaţi! Horror!
Acum, prin acest Proiect se doreşte schimbarea radicală a Legii Educaţiei. O zăpăceală mai mare ca acum nu credem că a mai fost vreodată în învăţământul românesc.
Hai să luăm un singur capitol. De exemplu, se doreşte ca, din sesiunea 2024, elevii care termină gimnaziul să susţină atât Evaluarea Naţională, cât şi Admiterea la Colegii, nu numai la Colegii Naţionale! Admiterea reprezintă un concurs propriu la nivel de Colegiu! Oau!
Chiar dacă este pusă sub semnul "posbilităţii" şi nu al obligativităţii, să fim serioşi, că am simţit pe pielea noastră cum au stat şi mai stau încă treburile şi cu "recomandările" de la UE şi de la OMS! Aşa că...!
Păi cu ce s-ar creşte randamentul în învăţământ dacă tu îi ceri copilului să susţină şi Evaluarea şi Admiterea, concurs după concurs? Bezna minţii!
A, dacă vrei Admitere, atunci elimină Evaluarea Naţională pentru cei ce vor la Colegii, dar nu să pui atât stres pe capul copiilor şi al părinţilor.
Prin acest procedeu se înţelege că se pregăteşte un... teren fertil pentru, atenţie!, MEDITAŢII! Ups! Că dacă cineva a declarat că şi-a făcut 6 case din meditaţii, de ce nu şi-ar încerca norocul şi ceilalţi profesori! Oare acesta să fie motivul pentru care se doreşte a se include examene după examene - Meditaţiile?
Uite cum arată textul de proiect, cu privire la Admiterea la Colegiu:
„Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională, se constituie într-o veritabilă șansă suplimentară pentru ca elevii să poată fi admiși în colegiile dorite, fiind în același timp o oportunitate unică pentru acele colegii care își doresc și își asumă selecția în vederea susținerii performanței prin inițierea unui număr important de clase de excelență/specializare în rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat. Astfel, Evaluarea Națională va avea rolul de monitorizare a sistemului de educație, conform recomandărilor OECD. Elevii absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională mai devreme cu o săptămână, iar concursul de admitere în colegii va fi susținut pe baza programelor școlare, ulterior examenului de Evaluare Națională, pe baza unor subiecte elaborate „în afara unității de învățământ” pentru concursul de admitere în colegii. Admiterea în liceu prin repartiție computerizată a elevilor care nu au ocupat un loc în urma concursului de admitere în colegii se va realiza pe baza rezultatelor obținute la Evaluarea Națională, după încheierea concursurilor proprii de admitere în colegii. Aceste prevederi ar urma să fi aplicate începând cu sesiunea iunie 2024” (www.edu.ro).