Ultima editie tiparita in format pdf

„Performanţa” şcolii online: 65.000 de elevi nu îşi pot încheia media pe semestrul I

Publicat pe 2021-01-12 12:55:41Mihail Marinescu

În anii precedenţi, numărul celor care nu aveau situaţia şcolară încheiată era de 15.000! Ce salt spectaculos! Bună şcoala asta online, nu-i aşa?

Cauza principală, recunoscută şi de Ministerul Educaţiei: "imposibilitatea de acces la resursele tehnologice". Adică fără posibilitatea de a avea acces la PC, la tabletă, unii neavând nici curent electric în case! Păi unde sunt achiziţiile cu care se lăudau unii prin toamnă-iarnă? Unde sunt banii alocaţi pentru a se cumpăra tablete?

Iată ce bilanţ.. extraordinar are învăţământul online promovat şi susţinut de guvernanţi, de medici „remarcabili” dar şi de unele sindicate (în toamna anului trecut, două confederaţii sindicale au bătut palma cu Anisie pentru ca sindicatele să monitorizeze online-ul în învăţământ, pentru buna lui funcţionare!).
„La acest moment, conform datelor transmise de către unitățile școlare, prin intermediul inspectoratelor școlare județene/ ISMB, se estimează că un număr de cca.65.000 de elevi se află în situație de risc cu privire la neîncheierea mediei pe semestrul I din cauza imposibilității de acces la resursele tehnologice - factor principal, la care se adaugă și alte motive precum neparticiparea la cursuri, situații medicale etc. Trebuie avut în vedere că, în ultimii ani, numărul elevilor care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000”. Acest paragraf se poate citi şi pe edu.ro.
Aţi reţinut bine că se precizează ca „factor principal” imposibilitatea de acces la resursele tehnologice?
Adică, sunt foarte mulţi copii care nu condiţii de a utiliza PC-ul sau tableta pentru a face pe plac unora cu şcoala online!
Şi câtă propagandă se făcea cu această modalitate de a se face şcoală, că e utilă, că e frumoasă, că e mai sigură şi câte şi mai câte!
Credeţi că această imposibilitate de acces la resursele tehnologice nu era şi pe parcursul anului trecut, când se promova un astfel de sistem?
Unde sunt achiziţiile promise anul trecut, că erau promise sume importante de bani pentru cumpărarea de tablete pentru a fi date copiilor ale căror familii nu-şi permit a achiziţiona asemenea aparatură.
Dar, chestia e că sunt familii care nu au curent electric pentru a le putea încărca şi pentru a avea acces la Net! „Să se uite la TV”!, era sfatul fostului ministru la adresa celor care nu au curent electric, de parcă TV-ul funcţiona cu altceva, nu cu electricitate.
Aţi reţinut că înainte de a se trece pe online, numărul elevilor care se încadrau în respectiva situaţie, de a nu avea situaţia şcoală încheiată, era în jur de 15.000? De la 15.000 la 65.000, nu credeţi că este o situaţie catastrofală, domnilor care susţineţi online-ul şi care spuneaţi că elevii răspândesc covidul? Că acesta aţi spus că este motivul pentru care aţi închis din nou şcolile! Câtă exagerare!

Ce măsuri vor să aplice!
Ministrul Educaţiei, Mihai Cîmpeanu, a avut ieri, 11 ianuarie, o videoconferință cu inspectorii școlari generali, tema principală fiind identificarea numărului de elevi aflați în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pentru semestrul I, precum și măsurile ce se impun în această situație.
În loc să se susţină revenirea cât mai repede a copiilor în bănci, iată la ce măsuri s-au gândit capetele luminate ale învăţământului românesc:
1. Desfășurarea de activități remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanțare pentru plata cadrelor didactice.
2. Prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea.
3. Posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline.