Ultima editie tiparita in format pdf

Învăţământul prahovean, împărţit în trei „scenarii”!

Publicat pe 2020-09-14 12:11:32Mihail Marinescu

Toată răspunderea este plasată pe... umerii profesorilor, conducerilor de şcoli şi, de ce nu, a părinţilor!

Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Prahova a susţinut, pe 9 septembrie, o „şedinţă extraordinară”, în urma căreia a emis o Hotărâre, cu numărul 46, unde sunt enumerate condiţiile în care se pot începe cursurile şcolare.
Aşadar, toate acestea s-au decis cu doar cinci zile înainte de startul anului şcolar 2020-2021, dintre care două zile sunt nelucrătoare!
Curios este faptul că acest comitet a emis respectivele hotărâri spunând că scenariile 1, 2 şi 3 sunt decise ca urmare a „propunerilor unităţilor de învăţământ, avizate de Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova şi Direcţia de Sănătate Publică Prahova”. Incredibil!
Astfel, se înţelege că Executivul Orban a trecut toată răspundera în cârca şcolilor, iar dacă se întâmplă ceva rău în ce priveşte cazurile de „pozitivi” sau îmbolnăviri, să se dea vina pe profesori, pe directori, eventual pe părinţi, dar în niciun caz pe Guvern!
Păi cine îi obligă pe copii şi pe profesori să stea 6 ore cu masca pe faţă, neputându-se inspira oxigen suficient? Nu cumva hotărârile din Starea de alertă, stare emisă de Guvern?
În speranţa că s-a lămurit cine fuge de răspundere, continuăm să vă aducem la cunoştinţă, doamnelor şi domnilor, faptul că, în Prahova, vor fi valabile toate cele trei „scenarii” anunţate de Ministerul Educaţiei cu câteva zile înainte, şcolile fiind împărţite în Scenariul 1, Scenariul 2, Scenariul 3!
Cel mai bine stau, dacă putem spune aşa, elevii care vin la şcolile încadrate în Scenariul 1, în sensul că au voie să vină toţi elevii la cursuri, respectând, bineînţeles, celebrele şi plictisitoarele măsuri de prevenire.
În Scenariul 2, tot „la propunerea unităţilor de învăţământ” (oare chiar aşa să fi fost) s-a aprobat, de către Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, ca şcolile să-şi desfăşoare activităţile didactice prin participarea zilnică la cursuri a tuturor elevilor, însă cu respectarea normelor de revenire parţială. Adică fiecare clasă să fie împărţită în două grupe, care să vină la şcoală prin rotaţie la 1-2 săptămâni!
Al treilea Scenariu este cu statul acasă. Nu se vine la şcoală şi se învaţă on line. În acest scenariu au fost încadrate 9 unităţi de învăţământ: din comuna Starchiojd (cu 3 grădiniţe şi Şcoală profesională), două din comuna Talea (o grădiniţă şi Şcoala Gimanzială), respectiv 3 din Ploieşti (Şcoala Postliceală „Fortuna”, Școala Postliceală F.E.G. şi Școala Postliceală Sanitară „Sfântul Vasile cel Mare”).
În Scenariul 2, în Prahova, se încadrează 223 de unităţi şcolare, iar în Scenariul 1 se află 415 şcoli.