Ultima editie tiparita in format pdf

„Educația prin proiecte – exemple de bune practici”

Publicat pe 2019-11-15 12:22:11Mihail Marinescu

Rolul esenţial pe care îl deţine implementarera proiectelor şi programelor educaţionale în dezvoltarea elevilor şi a învăţământului în general

În cadrul tematicii Consiliere şi orientare/ activități extrașcolare şi educație permanentă, la Casa Corpului Didactic Prahova (CCD) a avut loc joi, 14 noiembrie, o foarte interesantă activitate intitulată „Educația prin proiecte – exemple de bune practici”. Coordonator al activităţii a fost prof. Cristina Petre – inspector şcolar penru educaţia permanentă şi activităţi extraşcolare din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova, expunerile fiind făcute de către prof. Daniela Frangulea (Şcoala Gimnazială Vărbila, Iordăcheanu) şi de Cristian Doru Nuţă (Școala Gimnazială „Ioan Moga” Dițești, Filipeștii de Pădure). Au fost prezente cadre didactice din diferite unităţi de învăţământ din Ploieşti şi din judeţ. În cadrul evenimentului a fost evidenţiat rolul semnificativ pe care îl au proiectele educaţionale în dezvoltarea elevilor, a învăţământului în general, reliefându-se aici eforturile care se fac pentru prevenirea abandonului şcolar. Nivel scăzut de şcolarizare se întâlneşte în zone vulnerabile, defavorizate, copiii provenind şi din familii dezorganizate. Sunt copii care vor să înveţe, dar nu au condiţii pentru a face acest lucru acasă, iar în cest sens un rol extraordionar de bun îl au activităţile din proiecte, din programele educative, implementarea lor putând da rezultate foarte bune. Activitatea „Şcoală după şcoală” este un exemplu în acest sens, văzându-se asta şi în promovabilitatea elevilor. Totodată, Programul „A doua şansă”, Programul „Sprijin material şi financiar pentru elevi” au beneficii extraordinare în rândul elevilor. S-a redus absenteismul şi s-au soluţionat probleme legate de violenţă, comunicarea elevi-profesori s-a îmbunătăţit, elevii au căpătat mai multă încredere în ei înşişi. Bine ar fi ca toate aceste programe să aibă continuitate, pentru că sunt vitale în vederea îmbunătăţirii procesului de educaţie.