Ultima editie tiparita in format pdf

Experiențe europene prin „Crossing Borders”

Publicat pe 2019-08-01 11:43:43Prof. Simona Iliescu (Şcoala „Sf. Vineri” Ploieşti)

Elevi și cadre didactice de la Școala Gimnazială „Sfânta Vineri” din Ploiești au derulat, începând cu 1 septembrie 2016, Proiectul „Crossing Borders”, 2016-1-DK01-KA219-022309_5, proiect finanțat prin Programul Erasmus+ K.A.2. În luna august 2019, ultima etapă, echipa de management al proiectului întocmeşte raportul final. În ultimul an al proiectului, 2018-2019, s-au desfășurat: activități la nivelul școlii, o activitate de învățare în Danemarca și o întâlnire transnațională în Polonia. În perioada 24 -29 martie 2019, 4 elevi de la Școala Gimnazială „Sfânta Vineri” din Ploiești – David Badea, Luca Cardașol, Maria Dăncescu și Olivia Moise, însoțiți de prof. Tina Elena Ene – director al Şcolii „Sf. Vineri”, prof. Simona Magdalena Iliescu și prof. Doina Elena Șivințeanu au participat la activitatea de învățare desfășurată la Hunderupskolen, Odense C, Danemarca. La activitatea de învățare au participat elevi și profesori și din celelalte instituții partenere: Agrupamento de Escolas Professor Paula Nogueira, Olhão, Portugal, Istituto Comprensivo Grottaminarda, Grottaminarda, Italy, 144 Secondary School Narodni buditeli, Sofia, Bulgaria, Yamanevler Ortaokulu, Istanbul, Turkey, Gimnazjum im. ks. Stanislawa Konarskiego, Grybów, Poland, Ysgol Beca, Clunderwen, United Kingdom. În cadrul întâlnirii, elevii au desfășurat diverse activități: și-au prezentat școala, orașul, țara; au prezentat și dezbătut, în grupuri transnaționale, 5 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) din cele 17 cuprinse în Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă, pe care le-au considerat a fi reprezentative pentru țara/ comunitatea lor; au învățat un dans specific bulgăresc și altul compus din 3 părți: americană, franceză și daneză; au învățat câte un joc specific fiecărei țări; au mers în excursie în Copenhaga, unde au vizitat Mica Sirenă, simbolul capitalei daneze, portul Nyhavn, opera, teatrul, schimbarea de gardă de la clădirea guvernului, Christiansborg, turul canalelor, au putut admira panorama orașului din Turnul Runde; au mai vizitat Muzeul „Hans Christian Andersen” din Odense; au pregătit o prăjitură specific daneză; au organizat o seară internațională (dans, cântece, mâncare tradițională). „Acest proiect mi-a oferit șansa să cunosc și să vizitez o nouă țară. Toți copiii care au participat au fost foarte deschiși. A fost o oportunitate deosebită și o experiență excelentă. M-aș bucura să mai particip într-un astfel de proiect în viitor și să vizitez Danemarca pentru a doua oară. Vă mulțumesc tuturor, elevi și profesori, pentru această experiență!” (Maria Dăncescu). „Participarea la activitatea de învățare din cadrul Proiectului Erasmus+ „Crossing Borders”, desfășurată în Danemarca, mi-a oferit șansa unei experiențe inedite. Am descoperit oameni frumoși, cu un stil de viață diferit de al nostru. Consider că această călătorie repreyintă o oportunitate pentru viitorul meu. Le mulțumesc doamnelor profesoare pentru munca depusă!” (Andrei Badea). „A fost o experiență de neuitat în care am legat prietenii cu copii de alte naționalități. Am rămas impresionat de cele văzute, de cultura și de obiceiurile lor. Mi-au rămas amintiri frumoase și sper ca într-o zi să am șansa de a mă reîntoarce și de a mă revedea cu noii mei prieteni.” (Luca Cardașol). „Această experiență a fost unică. Nu mi-am închipuit că la o vârsta atât de fragedă am să cunosc oameni noi, am să văd și să vizitez locuri pe care le știam doar din cărți. Activitatea m-a ajutat în primul rând să capăt mai multă încredere în mine și m-a făcut să îmi doresc să explorez lucruri și locuri noi. Mulțumesc tuturor persoanelor implicate in proiect pentru sprijinul și încrederea acordată!” (Olivia Moise). În perioada 30 aprilie – 2 mai 2019, membrii echipelor de management al proiectului din toate cele 8 instituții partenere au participat la întâlnirea transnațională din Polonia. Au fost analizate activitățile desfășurate, modalitățile de evaluare, de diseminare și de asigurare a sustenabilității proiectului, stabilindu-se sarcinile fiecărei echipe, în vederea realizării unui raport final complet. Considerăm că în cei trei ani (2016-2019) am adus plusvaloare educației oferite elevilor din instituția noastră de învățământ, ni s-a oferit oportunitatea cunoașterii unor exemple de bune practici din sisteme de învățământ europene, ne-am depășit granițele naționale și barierele cultural-istorice, am învățat că stereotipiile și prejudecățile nu-și mai au locul într-o societate multiculturală într-o continuă schimbare. Ne dorim să dezvoltăm și să îmbogățim experiențele dobândite în următorii ani, să le transmitem și viitorilor noștri elevi importanța și valoarea lucrului în echipă, câștigul colaborărilor cu elevi din alte țări europene, armonia unei vieți împlinite prin acceptare, respect și prețuire.