Ultima editie tiparita in format pdf

Indulgenţa de la catedră, „răsplătită” cu agresiune prin înjunghiere!

Publicat pe 2019-02-05 12:37:13Mihail Marinescu

Profesoara de la Colegiul „Spiru Haret” era destul de înţelegătoare cu elevul care, după ceva timp, urma să o înjunghie chiar în şcoală

Mesajul de pe Facebook al băiatului agresor nu era adresat profesoarei, pentru că nu aceasta l-a dat afară din şcoală. Logica, ignorată în dauna senzaţionalului sau din comoditatea de a obţine informaţii şi din alte surse, nu numai prin „copy-paste”

În judeţul Prahova există, în prezent, doar 27 de consilieri psihopedagogici în şcoli, însă necesarul ar fi de 40

Odată cu trecerea timpului, apar tot mai multe detalii în legătură cu drama prin care a trecut o profesoară de matematică de la Colegiul „Spiru Haret” din Ploieşti, înjunghiată în abdomen de către un fost elev al acestei unităţi de învăţământ. Deşi iniţial a circulat zvonul că a fost exmatriculat, ei bine informaţia corectă este că el a fost transferat disciplinar la o altă unitate de învăţământ din oraş. De asemenea, unii jurnalişti au considerat că mesajul lui Mihai Alexandru Niţescu (acesta fiind numele agrersorului profesoarei) de pe pagina de Facebook, postat cu câteva ore înainte de producerea incidentului, era adresat profesoarei, însă el era pentru elevul cu care agresorul a avut ceva conflicte în trecut, în şcoală, fiind apoi mutat disciplinar. Iată ce scria: „M-ai dat afară din liceu. A venit timpul să mi-o plăteşti şi nimeni şi nimic nu mă putea opri. Nu am frică, milă, scrupule. O să îţi sune în cap tot ce ţi-am promis. Nici Clamparu nu a făcut ce o să îţi fac eu ţie. L-ai vrut pe dracu, îl ai!”, a scris Mihai Alexandru Niţescu. Nu avea nicio logică să fie mesajul adresat profesoarei, asta pentru că respectiva profesoară nu l-a dat afară din şcoală, nu l-a lăsat niciodată corigent (cum de asemenea, se mai scria pe ici pe colo), ba chiar a fost indulgentă cu elevul, arătându-i înţelegere pentru problemele pe care băiatul le avea (era şicanat de unii colegi) cum ne-au declarat anumite surse din rândul profesorilor. Unii ziarişti s-au copiat unii pe alţii (că aşa se consideră acum a se face presă) şi de aici rezultă unele aberaţii apărute în mass-media. Opinii contrazise de logică! Dacă mai contează logica! Din spusele foştilor colegi ai atacatorului, rezultă că băiatul era o fire retrasă, preferând să stea în ultima bancă. Era, însă, şicanat de către unii colegi şi, se pare, că frustrările îl cuprinsese. Se spune că, în clasa a XII-a a avut o altercaţie cu unii colegi, sărind cu o armă albă asupra unuia, însă alţi colegi l-au imobilizat şi, astfel, s-a evitat dramatismul. Acest caz neplăcut aduce din nou în discuţie vitala prezenţă, dar şi de funcţionalitate, a cabinetelor de consiliere psihopedagogică în şcoli. În urmă cu mai mulţi ani se vorbea despre importanţa şi rolul pe care îl au consilierii psihologi în şcoli, însă, din păcate, „proiectul” nu avea să prindă contur, din pricina neacordării de fonduri necesare funcţionării acestora în unităţile de învăţământ. În judeţul Prahova există, în prezent, 27 de consilieri psihopedagogici în şcoli, însă necesarul ar fi de 40, pentru a acoperii numărul total de elevi. Conform metodologiei, trebuie să existe un consilier pentru un număr de 800 de elevi. În fiecare an, inspectorii şcolari care se ocupă de mobilitatea personalului didactic din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova solicită completarea acestor posturi, însă tot timpul răspunsurile primite au acleaşi numitor comun – fonduri insuficiente pentru toate cele 40 de posturi de psihopedagogi. Anchetele declanşate în urma tragediei de la Colegiul „Spiru Haret” din Ploieşti ar putea să lămurească multe, inclusiv cum a fost posibil să aibă acces în şcoală, din moment ce acolo se intră pe bază de cartelă. Ciudat este faptul că profesoara ce i-a picat victimă s-a dovedit a fi indulgentă cu elevul agresor, acordându-i note de trecere la materia pe care o predă, tocmai pentru a nu rămâne corigent! Avem speranţa ca profesoara agresată să aibă puterea să-şi revină atât din punct de vedere fizic, cât şi psihic după şocul ce s-a abătut asupra sa şi să revină la catedră, acolo unde îi şi este locul.