Ultima editie tiparita in format pdf

Şcoala de Flori şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova, în parteneriat pentru „Comorile naturii” de la Lipăneşti

Publicat pe 2018-10-01 12:33:04Mihail Marinescu

Joi, 27 septembrie a.c., la Lipăneşti, Şcoala de Flori a marcat lansarea unui nou proiect educaţional, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova, intitulat sugestiv „Comorile naturii”, ce se adresează copiilor cu vârste între 12 şi 14 ani. La eveniment au participat, printre alţii, şi prof. Nicolae Angelescu – inspector şcolar general al ISJ Prahova şi prof. Cristina Petre – inspector şcolar pentru educaţia permanentă şi activităţi extraşcolare. În comunicatul de presă conceput cu ocazia acestei acţiuni, se precizează că „proiectul respectiv pleacă de la un adevăr simplu, dar pe care îl uităm adesea: frumuseţea cu care ne bucură natura în fiecare anotimp trebuie ocrotită şi păstrată fiindcă este de datoria noastră, a celor de azi, mari şi mici, să o putem lăsa la fel de frumoasă şi pentru generaţiile viitoare. Şi fiindcă multe dintre resursele din jurul nostru nu sunt fără de sfârşit, am considerat că e important să susţinem eforturile de păstrare şi valorificare a tot ceea ce poate primi o „a doua viaţă”, o nouă utilitate- practică sau creativ-artistică”. Cum Şcoala De Flori înseamnă educaţie făcută pornind de la natură, prin florile şi plantele care o înfrumuseţează a fost lansat un proiect ce se adresează copiilor între 12 şi 14 ani, care doresc să se implice în activităţi de valorificare a unor materiale naturale ce se găsesc în zonele în care locuiesc sau învaţă, astfel încât acestea să fie transformate apoi, în cadrul unor ateliere care se organizează în cadrul Şcolii De Flori, în accesorii ce pot fi utilizate în realizarea unor aranjamente şi decoraţiuni florale. Astfel, în fiecare a treia vineri din lună,. se organizează, în cadrul Şcolii de Flori (şcoala ea însăşi funcţionând într-un cadru natural deosebit, în comuna Lipăneşti, Satul Nou, nr.213B) - un atelier care va purta chiar numele proiectului şi în cadrul căruia , în funcţie de anotimp, se vor primi de la copii şi apoi se vor pregăti împreună cu aceştia diversele materiale ce pot fi reintroduse într-un circuit al frumuseţii şi creativităţii: conuri de brad, scoarţă de copac şi crengi uscate, ciulini, imortele, pietricele etc. Între scopurile ce se urmăresc prin acest proiect se regăsesc: conştientizarea de către copii a importanţei fiecărui lucru care ne înconjoară şi a faptului că el poate fi transformat, poate căpăta, prin propria creativitate şi îndemânare, o nouă utilitate; încurajarea şi dezvoltarea spiritului civic al copiilor, a lucrului în echipă, dar şi a plăcerii de a munci; dezvoltarea unor abilităţi practice şi creative; completarea, valorificarea şi îmbogăţirea noţiunilor teoretice pe care copiii le asimilează la orele de pregătire şcolară, dându-le şi o dimensiune practică, artistică şi creativă. O a doua componentă a acestui proiect vizează realizarea, în fiecare anotimp, a unei licitaţii în cadrul căreia să fie valorificate aranjamentele florale şi decoraţiunile realizate pe baza materialelor reciclate. Din fondurile colectate vor fi acordate premii tuturor copiilor participanţi la activităţile desfăşurate în cadrul proiectului, astfel încât să dezvoltăm în rândul acestora şi sentimentul recompensării corecte a muncii lor, organizând, în acest sens, patru serbări specifice celor patru anotimpuri. Prima licitaţie şi prima serbare este propusă a avea loc în perioada Sărbătorilor de Iarnă, se mai afirmă în comunicatul respectiv.